2017. jún 03.

Bükki kövek túra (déli oldal) barátokkal 06.03.

írta: szittyu11

2017.06.03-án barátainkkal Zitával és Balázzsal Felsőtárkány közelében jártunk, ahol is megtekintettük Tar-kőt és Három-kőt.
Gépkocsival a Felsőtárkány után található Hereg-rétre mentünk, ahol leparkoltunk. A parkoló jelentős része tele volt az összegyűjtött és összeaprított fával, ami az áprilisban lehullott hó súlya alatt kidőlt és megrongálódott fákból tevődött össze. Jelentős kár lehetett ugyanis Editet az út végén lefotóztam a kupac mellett és jóval nagyobb volt mint Ő.

Túránk közel 5 óra volt és kb. 15 km-t tettünk meg,

Túránk nyomvonala az alábbi linkeken érhető el. A gps adatok mobiltelefonnal kerültek mérésre és rögzítésre ezért vannak eltérések bennük.

-link1 Pisti track-

-link2 Edit track-

A Hereg-rétről a  jelzésen haladtunk a Laci-lápa mellett. Elhaladtunk a Malom-hegy-nyeregnél, majd a Felső-Kiskút-lápánál, ahol is csatlakozott hozzánk a  jelzés is, melyeken tovább folytattuk utunkat. Nemsokára a  jelzés eltért és mi azon haladtunk tovább. Kis idő múlva elhaladtunk a Toldi-kapu mellett, majd a Kis-Virágos-lápánál letértünk a k,katl jelzésre, mely Tar-kőre (949m) vezetett. Nagyon szép kilátás fogadott minket. A szokásos fotózás és a tájban gyönyörködés után megebédeltünk és pihenőnket követően tovább indultunk az előbbi jelzésen. A Keskeny-rétnél letértünk a  jelzésre és elértünk Három-kőre (904m), ahol is szintén fotózunk, megnéztük a kinyúló sziklarészt is, lemásztunk rá ezután  pihentünk egy keveset, majd azon az útvonalon, amint jöttünk  visszaindultunk Hereg-rétre.

Kis-Virágos-lápa, irány Tar-kő

Tar-kőről a kilátás

Tar-kő kilátás

Tar-kőn

Tar-kőn (06.03) #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #bükk #tarkő #panorama #szoboszlaitura

Szoboszlai Istvan (@szoboszlaiszityu) által megosztott bejegyzés,

Tar-kőn háttérben Három-kő

Tar-kő 949m (06.03) #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #naturephotography #bükk #tarkő #szoboszlaitura

Tar-kő 949m

Három-kőről Tar-kő és Kékestető

Panoráma Három-kőről

Három-kő 906m (06.03) #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #naturephotography #bükk #szoboszlaitura #háromkő

Szoboszlai Istvan (@szoboszlaiszityu) által megosztott bejegyzés,

Három-kő 906m

Panoráma a visszaúton

A Lénárt-forrás közelében

Visszaúton visszatekintve Tar-kőre és Három-kőre

Hereg-rét

Szép és jó hely, kellemes környezet, tiszta levegő!
Ajánljuk mindenkinek, akik szeretnek mozogni, túrázni és azoknak is, akik csak a gép előtt ülve elgondolják milyen is lenne egy ilyen túrán végigmenni.
Lehet, hogy következő túránk során éppen önnel fogunk szembe találkozni és egymásra köszönni!