2017. júl 21.

írta: szittyu11

Bél-kő panoráma

Résztvevők: Edit, Pisti és barátaink Zita és Balázs

Megtett út:~22 km; +1229m/-1220m szint; Összes idő: ~6:27 (09:21-15:48); Menet idő: ~4:55

Nehézségi szint: 4/10

Útvonal: Bélapátfalva Apátsági parkoló - Bélapátfalvi Ciszterci Apátság temploma - Bél-kő (815m) - Őr-kő (880m) - Pes-kő kapu - Pes-kő (865 m) - Cserepes-kői barlang Cserepes-kő (823) - Őr-kő rét - Szilvásváradi elágazás katonasírok - Bélapátfalvi Gyári-tó - Bélapátfalva Apátsági parkoló

* * * * * * * * * * * * * * * * *

Túránk nyomvonala az alábbi linkeken érhető el. A gps adatok mobiltelefonnal kerültek mérésre és rögzítésre ezért vannak eltérések bennük.

-link1 Pisti track-

-link2 Edit track-

Napló:

2017.07.21-én barátainkkal Zitával és Balázzsal Bélapátfalva környékén jártunk. Gépkocsival a Bélapátfalvi temető mellett található Bélapátfalvi Apátsági parkolóban parkoltunk. A parkoló ingyenes, jól kiépített, ingyenes wc is rendelkezésre áll.

Bélapátfalvi Apátsági parkolótól egy nagyon szép kövekkel díszített úton - mely mellett mesterséges patak csorgadozott - indultunk a Bélapátfalvi Ciszterci Apátság templomához. Itt körbejártuk a templomot, megtekintettük a Mária-forrást, majd rátértünk a  jelzésre, melyen haladva csatlakozott a  jelzés is. Kb. 6,4 km-t megtéve elértük Bél-kőt (815m), ahol is megpihentünk, gyönyörködtünk a kilátásban. Innen rátértünk a  jelzésre, melyhez később csatlakozott  k jelzés is. Pár száz méter után  jelzés eltért és mi haladtunk a k  jelzésen tovább melyről rátértünk a  jelézsre, amely Őr-kőre tart. Kb. 9,9 km-t megtéve érkeztünk Őr-kőre (880m), ahol megebédeltünk. Visszatértünk a k jelzésre és kb.11,6 km-t megtéve elértünk Pes-kő kapuhoz, majd felmentünk Pes-kőre (865 m). Visszatértünk a k jelzésre és kb. 13,3 km-t megtéve elérkeztünk a Cserepes-kői barlanghoz  Cserepes-kő (823). Itt megtekintettük a barlangot, felszerelését, hűsöltünk egy keveset, majd visszaindultunk a k jelzésen egészen Őr-kő rétig, ahol a  jelzésre tértünk. Kb. 17,4 km megtételét követően értünk el a Szilvásváradi elágazáshoz, ahol pihentünk és megtekintettük a katonasírokat. Kb. 20,8 km megtételével értünk el a Bélapátfalvi Gyári-tóhoz, ahol megpihentünk. Itt már néhányunk lápát a nagy melegben és a megtett kilóméterek miatt törte a bakancs. Kb. 22,5 km megtétele után értkeztünk vissza Bélapátfalvi Apátsági parkolóba.