2018. feb 24.

írta: szittyu11

Dátum: 2018.02.24.

Résztvevők: Edit, Pisti

Megtett út:~18,7 km; +1285m/-1291m szint; Összes idő: ~5:51  (08:00-13:52)

Nehézségi szint: 7/10 (a hó miatt)

Útvonal: Garadna vasútállomás - Szövetség-forrás - Sebes-víz patak és vízesés - Bolhás-rét - Jávorkút - Csipkéskút - Bánkút - Bálvány (957m) Petőfi-kilátó - Ómassa - Garadna vasútállomás

Túránk nyomvonala az alábbi linkeken érhető el. A gps adatok mobiltelefonnal kerültek mérésre és rögzítésre a sports-tracker alkalmazással ezért vannak eltérések bennük. Az én telefonom Alcatel kissé több kilómétert mért mint az Edit Huawie telefonja.

Napló:

Gépkocsival a Lillafüred után található Garadna vasútállomásra mentünk, itt parkoltunk le. Nagy volt a hó, kevés volt a hely, de biztonságosan letudtunk állni az út szélére. Túránkat a vasútállomás mellett található Szövetség-forrás megtekintésével kezdtük. Onnan a  jelzésen a Sebes-víz patakot és vízesést követtük. Ez elég nehezen volt járható az itt-ott 60cm-s hó megnehezítette a meredek úton való feljutást, valamint sok helyen nagyon csúszott. Gyakorlatlan túrázóknak ezt télen nem ajánljuk, bakancs, kamásli és túrabot használata ajánlott!!! Útközben megtekintettük a Sebes-vízi mésztufa vízesést (védett). A hóban eléggé áthűlt a bakancsunk, így már nagyon vártuk, hogy feljussunk a Jávorkútra vezető útra. Az autó útra történt feljutást követően kellemes, napos idő fogadott. A már járt, tisztított úton haladtunk tovább, így kis idő elteltével a lábujjaink bemelegedtek. A Bolhás-rétet elhagyva csatlakozott a  jelzés is utunkra. Megérkeztünk Jávorkútra, ahol ittunk a forrásból. Jávorkutat elhagyva rátértünk a  jelzésre, melyen eljutottunk Csipkéskútig, majd Bánkútig. Útközben elénk tárult a Felső-Borovnyáki radarállomás gömb alakú tornya is. Bánkútra érve a  jelzésen felmentünk a Bálványon (957m) található Petőfi-kilátóhoz, melyre Edit fel is ment, én a tövében ebédeltem meg. Onnan visszamentünk a sípályákhoz és a s+ jelzésen haladtunk, megtekintettük a síelők, szánkózók tömegét (ekkor kb. 80cm hó volt Bánkúton). A jelzést követve kb. 60 cm hóba kellett mennünk, ami nagyon nehezítette a haladást, ezért a turistaút melletti csapásra mentünk. A vízműtelepnél rátértünk a  jelzésre és egészen Ómassáig azon haladtunk, majd a s jelzésen haladtunk át Ómassán és a bekötőúton tértünk vissza Garadna vasútállomásra.

Videók: -

Képek: Katt a képekre a flash lejátszásához, vagy a link felíratra a galéria megnyitásához

Photo Gallery by QuickGallery.com
Galéria 1: link

Ajánljuk mindenkinek, akik szeretnek mozogni, túrázni és azoknak is, akik csak a gép előtt ülve elgondolják milyen is lenne egy ilyen túrán végigmenni.

Szólj hozzá

Bükk Bánkút Túrázás Kirándulás Garadna Bálvány Petőfi-kilátó Sebesvíz Ómassa Jávorkút Csipkéskút