2017. ápr 13.

Borsó hegyi túra 2017.04.13.

írta: szittyu11

2017.04.13 és 2017.04.15. között Hejcén a Kormos Vendégház vendégszeretetét élvezhettük.

Kellemes környezet, maximális kiszolgálás!

Megérkezésünket követően üdvözöltük a házigazdákat, majd a  holmijaink kipakolása után Hejcéről a Borsó hegyre mentünk és az ott található emlékművet tekintettük meg.

Túránk közel 3 óra 50 perc volt és kb. 15 km-t gyalogoltunk le.

Hejcén a Fő utcán található Emlékpark jelzéstől indultunk.

Irány a Borsó hegyre. #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #naturephotography #zemplen #hejce #hortobagy

Szoboszlai Istvan (@szoboszlaiszityu) által megosztott bejegyzés,

jelzésen 4km-t haladva értük el a Fehér-kutat és az ott található erdészházat.

Fehérkút #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #naturephotography #zemplen #hejce

Fehérkúti vadászház. #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #naturephotography #zemplen #hejce

Szoboszlai Istvan (@szoboszlaiszityu) által megosztott bejegyzés,

Fehér-kúttól a  jelzésen haladtunk fel a Borsó hegyre. 0,8 km megtétele után a  jelzésen megtekintettük a Sólyom-követ.

Kilátás a Sólyom kőről. #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #naturephotography #zemplen #hejce #panorama

Sólyom kő #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #naturephotography #zemplen #hejce #panorama #kovek

Szoboszlai Istvan (@szoboszlaiszityu) által megosztott bejegyzés,

A  jelzésen továbbhaladva 1,1 kilóméterre értünk el a Borsó hegy tetején található emlékparkhoz.

Hejce katonai emlékmű #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #naturephotography #zemplen #hejce #emlekmu

-katt a képen található nyilakra a további fotók megtekintéséhez-

Ezek után az emlékműtől pár száz méterre található csúcsot  kerestük fel és tekintettünk le a Gönc, Telkibánya településekre és fedeztük fel a távolban fehérlő Füzéri várat is. A távolban Szlovákia Kassa városa is körvonalazódott.

A csodás panorámát megcsodálva a  és   jelzéseken visszatértünk Hejcére.

Katonai emlékműről:

"2006. január 19-én a NATO KFOR-missziójában részt vevő, a hat hónapos szolgálatukat letöltött békefenntartókat szállította haza Szlovákiába. A repülőgép a Priština nemzetközi repülőtérről indult, úticélja a Kassa nemzetközi repülőtér volt.
A repülőgéppel helyi idő szerint kb. 20.39-kor veszítette el a kapcsolatot a légiirányítás. A repülőgép a Hejce és Telkibánya között található 700 m magasságú Borsó-hegynek ütközött. A repülőgép lezuhanásakor kb. 20 km-re volt a kassai úticéljától, és kb. 3 km-re a szlovák–magyar határtól. A repülőgép a kassai légiirányító központtal volt kapcsolatban.
A repülőgép lezuhanása előtt a Borsó-hegyen 800 m-es hosszúságban és 30–40 m-es szélességben letarolta a fákat, majd a földbe csapódott, darabjaira szakadt, kigyulladt és kiégett. A repülőgép roncsai mintegy 1800 m²-es területen szóródtak szét. A mentést nehezítette a hideg időjárás és a baleset helyszínének nehéz megközelíthetősége."
(www.wikipedia.com)

Túránk nyomvonala az alábbi linkeken érhető el.

-link1 Pisti track-

-link2 Edit track-

Szép és jó hely, kellemes környezet, tiszta levegő!
Ajánljuk mindenkinek, akik szeretnek mozogni, túrázni és azoknak is, akik csak a gép előtt ülve elgondolják milyen is lenne egy ilyen túrán végigmenni.
Lehet, hogy következő túránk során éppen önnel fogunk szembe találkozni és egymásra köszönni!