2017. máj 20.

Bükkzsércen az Ódorvárnál jártunk 05.20.

írta: szittyu11

2017.05.20-án Bükkzsércen jártunk, ahol is megtekintettük az Ódorvárat és szembesültünk az április hónapban a hó okozta rombolás itteni káraival is.
Gépkocsival Bükkzsércen parkoltunk és onnan jelzett turistaúton mentünk az Ódorvárig. Alig hogy elindultunk egy tanyára leltünk, ahol is kutyusok, kecskék és barik voltak, a gyerekek nagyon örültek nekik, barátkoztak a kutyusokkal. Jó darabon aszfalt úton vezetett utunk, majd hegyi ösvényre tértünk, ahol is sok kidőlt fát kerülgettünk, bújtunk alattuk, mászunk át rajtuk. A szakasz végén csodaszép kilátásban bújt elő a Bükk hegyeinek vonulata. Tovább haladva értünk fel az Ódorvárhoz, ahol is Ádámmal mi fent a várnál, a lányok pedig lent a pihenőnél ebédeltünk meg. A várból megtekinthető az Oslai tájház is és csodaszép panoráma tárul elénk.
Mi ketten már múlt év karácsonyakor voltunk itt, csak akkor minden ködbe volt bújva, nem látszott a várból semmi. Jó volt több turistával találkozni az út során és a várnál is. A gyerekek a vár tövénél lévő pihenő helyet is megtekintették, felmásztak a felső alvó helyre is.
A vártól vissza úton a Szent-Erzsébet forrást néztük meg és felfrissítettük magunkat, hoztunk vizéből. Túránk végeztével visszasétáltunk gépkocsinkhoz. Elmondhatjuk, hogy ma is kellemesen elfáradtunk és ismét egy jó napot töltöttünk együtt "villanypásztor", wifi, és egyéb butító eszközök nélkül.

Túránk közel 4 óra volt és kb. 10 km-t tettünk meg,

Túránk nyomvonala az alábbi linkeken érhető el.

-link1 Pisti track-

-link2 Edit track-

Ódorvár (05.20) #tura #termeszet #nature #naturelovers #lovenature #szoboszlaiphoto #naturephotography #bukk #ódorvár #var #szoboszlaitura #

Szoboszlai Istvan (@szoboszlaiszityu) által megosztott bejegyzés,

Szép és jó hely, kellemes környezet, tiszta levegő!
Ajánljuk mindenkinek, akik szeretnek mozogni, túrázni és azoknak is, akik csak a gép előtt ülve elgondolják milyen is lenne egy ilyen túrán végigmenni.
Lehet, hogy következő túránk során éppen önnel fogunk szembe találkozni és egymásra köszönni!